Er komen veel nieuwe theespelers op de markt en Lipton moet de concurrentie voor zijn. Hoe kunnen we onze klanten (horeca-exploitanten) en nieuwe prospects overtuigen om opnieuw voor Lipton te kiezen.
Thee is trending. En Lipton wil daar zoveel mogelijk van profiteren. Door zijn marktaandeel te vergroten via de barmannen. Van onze vrienden bij Shoq Creative Studio kregen we de opdracht om samen met de thee sommeliers van Lipton hoogwaardige theecocktails te ontwikkelen. Elke cocktail werd in drie variaties aangeboden: een basiscocktail, een versierde cocktail met een extra smaakje en een cocktail aangevuld met wodka of prosecco. Op deze manier konden barmannen een enorm pallet aan cocktails aanbieden. Van koud tot warm. Van traditioneel tot exotisch. Van maagd tot alcoholisch. En van goedkoop naar iets minder goedkoop.
Naast de cocktails ontwikkelde we ook alle visuele middelen om de cocktails te introduceren: Fotografie voor de key visuals, banners, point-of-sale materiaal en advertorials. En instructievideo’s. Waarin we barmannen van over de hele wereld lieten zien hoe ze Lipton-cocktails bereiden.
De eerste stap is gezet. Welke vragen heb je nog?